Nasz dzień
Nasze przedszkole oczekuje na dzieci od poniedziałku do piątku od godz. 6.30 do 17.30.
Ramowy rozkład dnia w przedszkolu:
- 6.30-8.00
Schodzenie się dzieci, zabawy swobodne zgodnie z zainteresowaniami i pomysłami dzieci. Czas na pracę indywidualną, planowanie zabawy w kącikach tematycznych. Zabawy konstrukcyjne, tematyczne, integracyjne, ćwiczenia ogólnorozwojowe
- 8.00-8.30
Poranna gimnastyka, zabawy ruchowe. Zabiegi higieniczne - przygotowanie do posiłku
- 8.30-9.00
Śniadanie grup: Biedronki, Wiewiórki, Motyle, Pszczoły, Zające. Czynności higieniczne po śniadaniu
- 9.00-11.15
Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze rozwijające kompetencje komunikacyjne, matematyczne, społeczne, twórcze (przygotowywanie do nauki czytania i pisania, matematyki, przyrody). Zajęcia z języka angielskiego, rytmika, taniec, gimnastyka ogólnorozwojowa, religia, działania twórcze, warsztatowe. Wycieczki, spacery, wyjścia, zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
- 11.30-12.00 , Biedronki, Wiewiórki, Motyle, Pszczółki, Zajączki
Porządkowanie sali, czynności higieniczne, przygotowanie do obiadu.
- 12.00-12.30 - Biedronki, Wiewiórki, Motyle, Pszczółki, Zające
Obiad
- 12.30-14.20 - Biedronki, Wiewiórki
Odpoczynek poobiedni - leżakowanie.
- 12.30-14.30 –Motylki, Pszczółki, Zające
Odpoczynek poobiedni, czytanie bajek, zajęcia indywidualne (terapia logopedyczna, zajęcia z gimnastyki korekcyjnej, zajęcia dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi), zajęcia relaksacyjne. Zabawy w ośrodkach zainteresowań, praca indywidualna z dziećmi zdolnymi oraz wymagającymi wsparcia, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Zabiegi higieniczne.
- 14:45-15.15 – Biedronki, Wiewiórki, Motylki, Pszczółki, Zające
Podwieczorek
- 15.15 - 17.30 Rozchodzenie się dzieci.
Drugi podwieczorek o godz. 16:30 - dla dzieci które zostają dłużej w przedszkolu.
Rozkład dnia ulegnie zmianie podczas uroczystości przedszkolnych, wycieczek całodniowych lub przyjęć gości np: teatrzyków.
W nowej podstawie programowej wychowania przedszkolnego jest zapis, że pobyt dzieci w przedszkolu podzielony został na pięć części:
- co najmniej jedna piąta pobytu dziecka w przedszkolu powinna być przeznaczona na dowolną zabawę dziecka (dzieci mogą bawić się w dowolny sposób, przy dyskretnym udziale nauczyciela),
- co najmniej jedną piątą dzieci powinny spędzać w ruchu, np. w ogrodzie, na boisku, w parku (mogą być organizowane zajęcia sportowe, gry i zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace ogrodnicze i porządkowe),
- jedną piątą można przeznaczyć na zajęcia dydaktyczne,
- pozostałe dwie piąte pobytu dziecka w przedszkolu nauczyciel może zagospodarować dowolnie (np. czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne).
Organizacja czasu zajęć rozliczana jest tygodniowo. Proporcje organizowania czasu zajęć mają na celu prawidłowy rozwój psychoruchowy oraz odpowiedni przebieg wychowania i kształcenia dziecka.
Ramowy rozkład dnia ustalany jest przez dyrektora na wniosek Rady Pedagogicznej po zasięgnięciu opinii rodziców. Uwzględnia on wymagania zdrowotne, higieniczne i jest dostosowany do potrzeb dzieci wynikających z ich rozwoju, warunków życiowych, wieku i założeń programowych przedszkola. Praca wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza powinna być organizowana odpowiednio do potrzeb dzieci i prowadzona na podstawie przyjętego programu wychowania przedszkolnego dostosowanego do nowej podstawy programowej.
Według nowej podstawy programowej podstawowymi formami organizacyjnymi zajęć w przedszkolu powinny być: zabawy dowolne dzieci oraz zabawy/ruch na świeżym powietrzu. Dzieci uczestniczą także w zajęciach dodatkowych, organizowanych na terenie przedszkola.